Forum o piorach wiecznych
http://forumopiorach.net/

Pilot Custom Heritage 91 <EF>
http://forumopiorach.net/viewtopic.php?f=219&t=11550
Strona 1 z 1

Autor:  Matti [ piątek, 18 sierpnia 2017, 19:41 ]
Tytuł:  Pilot Custom Heritage 91 <EF>

Witajcie!
Z powodu tak zwanego egzaminu gimnazjalnego potrzebowałem pióra piszącego bardzo cienką linią. Jako że stalówka w moim Pilocie Custom 74 przez prawie 2 lata intensywnego użytkowania trochę się zużyła, postanowiłem sprawić mu zastępcę.
Wybór padł na model Custom Heritage 91 tego samego producenta. Jednak tym razem zdecydowałem się na twardą stalówkę EF.
Jest nowy nabytek - wypadałoby napisać recenzję. A więc oto jest! :geek:
Tradycyjnie już, napisałem ją na maszynie. To czechosłowacki "Consul", model 221.1, będący prezentem od kolegi Marcina. :) (@MarcinEck)

Na początek odrobina detali...

Obrazek

Obrazek

Obrazek


... i zaczynamy! 8-)


Obrazek

Obrazek


Istotne elementy recenzji:

1. Zdjęcia:


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


2. Próbki pisma:

a. Moja (Pomyślałem, że bardziej miarodajne dla Was będzie, jak napiszę ją tak, jak normalnie piszę codziennie. Wtedy grubość linii jest autentyczna, w przeciwieństwie do próbki pisanej ładnie, lecz bardzo powoli).
Wybaczcie pismo... :oops: :

Obrazek


b. Mojej Mamy (Bardzo lubi pisać moimi piórami, a uznałem, że próbki napisane różnymi charakterami pisma dadzą lepszy obraz tego, jak stalówka się sprawuje):

Obrazek


Pióro było napełnione atramentem KWZ Ink, kolor "niebiesko-czarny", zakupionym na Pen Show 2017. Papier ze standardowego notesu Rhodia (Bloc Nr 16). Mój skaner lekko rozjaśnia tego typu obrazy, w rzeczywistości atrament jest dobrze nasycony i ma piękny granatowy kolor.

A na koniec...

Obrazek

...moja wspaniała maszyna.


Dziękuję za uwagę i POZDRAWIAM WSZYSTKICH! :)

Autor:  Arleta [ piątek, 18 sierpnia 2017, 20:03 ]
Tytuł:  Re: Pilot Custom Heritage 91 <EF>

Mama pisze bardzo ładnie :) A ty też... Czytelnie :D
Dzięki za recenzję, bo jakaś EF by mi się przydała, choć pewnie tańsza ;)

Autor:  Nikaa [ piątek, 18 sierpnia 2017, 20:19 ]
Tytuł:  Re: Pilot Custom Heritage 91 <EF>

Maszyna... Przepiękna!!! :roll:
Pilot jak to Pilot, oczywiście fajny ;) Ale ja nie umiałabym pisać taką cienizną ;)
Fajna recenzja, dziękuję!

Autor:  ddntp [ piątek, 18 sierpnia 2017, 21:02 ]
Tytuł:  Re: Pilot Custom Heritage 91 <EF>

Super recenzja! Maszynopis dodaje całości klimatu. Co to za origami ? ;)

Autor:  mkr [ piątek, 18 sierpnia 2017, 21:25 ]
Tytuł:  Re: Pilot Custom Heritage 91 <EF>

Chyba stalówka? :)

Autor:  Matti [ piątek, 18 sierpnia 2017, 22:10 ]
Tytuł:  Re: Pilot Custom Heritage 91 <EF>

Na początku nie miałem pojęcia o co chodzi z tym origami. Dzisiaj mój tata wpadł na pomysł, że to może być podpórka do pióra. Faktycznie, dość stabilnie na niej leży.
Dzięki za miłe słowa. :)

Autor:  mkr [ piątek, 18 sierpnia 2017, 22:12 ]
Tytuł:  Re: Pilot Custom Heritage 91 <EF>

Od Pilota Petit 1, przez Falcona, VP Decimo i 3 sztuki Custom Heritage 912, aż po Custom 823 - wszystkie moje piszą świetnie bez żadnego tuningu.

Autor:  Dziku [ piątek, 18 sierpnia 2017, 22:19 ]
Tytuł:  Re: Pilot Custom Heritage 91 <EF>

Pióro - z uwagi na twardą stalówkę EF - zupełnie nie dla mnie. Za to maszynę do pisania mam identyczną. I to w oryginalnej walizce! :-)

Autor:  And [ piątek, 18 sierpnia 2017, 22:19 ]
Tytuł:  Re: Pilot Custom Heritage 91 <EF>

Bardzo fajna recenzja. Świetne zdjęcia. Widać, że włożono w to sporo pracy. :)

Autor:  MacKozinsky [ piątek, 18 sierpnia 2017, 22:20 ]
Tytuł:  Re: Pilot Custom Heritage 91 <EF>

Dzięki za recenzję Mati.
Konwerter był wadliwy od początku? Reklamowanie było nieopłacalne?

Sprawdź proszę przy okazji czy działa napełnianie bez zanurzania pióra razem z krawędzią sekcji. W razie czego możesz się dopisać tutaj: KLIK

Na marginesie:

W jaki sposób trzymasz pióro? Jak wysoko i pod jakim kątem nachylenia w stosunku do papieru? Lekkie zmiany w tym zakresie mogą odkryć pewne nieznane obszary doznań piórowych. Czasem to ciekawe doświadczenie.
Obecnie wielu producentów, jeśli w ogóle zawracają sobie głowę kształtem i faktycznym szlifem ziarna, nadaje temu ostatniemu kształt delikatnie podłużny, wzdłuż, czy właściwie na przedłużeniu osi rozcięcia stalówki, co przy pisaniu daje fajny efekt, tak jakby odwróconego o 180 stopni, bardzo bardzo cienkiego Stuba. Ale żeby to w pełni odczuć warto trzymać pióro mniej pionowo a być może i chwycić nieco wyżej sekcję. Choćby na chwilę :idea: 8-)
Litery stawiasz dosyć regularne w swej nieregularności ;) Czy przedramię i nadgarstek są oparte? Po kresce obstawiałbym, że trzymasz pióro dosyć nisko i stosunkowo pionowo. Ale mogę się mylić. :roll:

Piloty są moim zdaniem piórami ze stalówkami produkowanymi z bardzo dużą powtarzalnością jeśli chodzi o jakość. Dobry zakup :-) Jeśli ryski zaczną być kłopotliwe estetycznie, to powinno się udać je stosunkowo łatwo usunąć.

Pozdrawiam,
M.

Autor:  Matti [ sobota, 19 sierpnia 2017, 01:11 ]
Tytuł:  Re: Pilot Custom Heritage 91 <EF>

mkr napisał(a):
Od Pilota Petit 1, przez Falcona, VP Decimo i 3 sztuki Custom Heritage 912, aż po Custom 823 - wszystkie moje piszą świetnie bez żadnego tuningu.



Ogólnie uważam, że Pilot zasługuje na uwagę w kwestii stalówek. Aż takiego doświadczenia nie mam, ale moje oba Piloty (Custom 74 i bohater dzisiejszej recenzji) piszą idealnie. Ale od pierwszego napełnienia rozwinęły skrzydła dopiero po około 2 tygodniach codziennego użytkowania. Też tak miałeś ze swoimi?


Dziku napisał(a):
Pióro - z uwagi na twardą stalówkę EF - zupełnie nie dla mnie. Za to maszynę do pisania mam identyczną. I to w oryginalnej walizce! :-)


Hmm... A może właśnie dla Ciebie, tylko z inną stalówką? Masz do wyboru chyba kilkanaście ich rodzajów do jednego pióra, więc jeszcze się zastanów. :ugeek: 8-)
Czy Twoja maszyna także ma zamontowany pasek filcu w miejscu oparcia dźwigni czcionkowych? Moja dzięki temu jest fajnie wyciszona, nie słychać tak bardzo dźwięku opadania dźwigni.
PS: Też mam walizkę. :D


@MacKozinsky:

Konwerter nie wyglądał na wadliwy od początku, ale po 3-4 miesiącach zauważyłem za uszczelką odrobinę atramentu. Używałem go dalej i tak po następnych 2-3 miesiącach atrament już wychodził przyciskiem podczas wciskania tegoż.
Uznałem, że nie ma sensu bawić się w odsyłanie go do Japonii (był zamawiany oddzielnie, jeszcze do Customa 74) i czekanie w sumie miesiąca na zwrot naprawionego (lub nie, nie miałem pewności czy uznają mi reklamację).
Napełnianie jeszcze sprawdzę, ale wydaje mi się, że jest możliwość by nie zanurzać krawędzi sekcji.

Jak trzymam pióro? Zazwyczaj w miejscu gwintu, czasem ciut niżej. Ale zawsze jakąś część opuszków mam na gwincie. Zazwyczaj mój chwyt zaczyna się w połowie długości sekcji. Mam dość długie palce, ale nie wiem czy to ma znaczenie.
Przedramię i nadgarstek zawsze opieram o blat stołu/biurka, a kąt pomiędzy ziarnem stalówki a kartką to na moje oko około 40-45 stopni, w zależności od danej chwili (chodzi o to, czy dopiero przesunąłem rękę, czy zaraz będę ją przesuwał, jakkolwiek to brzmi. :? , mam nadzieję że wiesz o czym mówię).

A propos rysek, mam Pelikana M200, kupionego na Pen Show chyba 3 lata temu. Jest dość mocno porysowany (szczególnie w okolicach okienka podglądu) i właśnie zastanawiałem się, czy dałoby się jakoś łatwo i bezinwazyjnie odnowić jego powierzchnię... Bo zawsze to ładniej będzie wtedy wyglądał w gablotce.


Dziękuję wszystkim za miłe słowa.

Autor:  Dziku [ sobota, 19 sierpnia 2017, 12:19 ]
Tytuł:  Re: Pilot Custom Heritage 91 <EF>

Matti napisał(a):
Hmm... A może właśnie dla Ciebie, tylko z inną stalówką? Masz do wyboru chyba kilkanaście ich rodzajów do jednego pióra, więc jeszcze się zastanów. :ugeek: 8-)
Czy Twoja maszyna także ma zamontowany pasek filcu w miejscu oparcia dźwigni czcionkowych? Moja dzięki temu jest fajnie wyciszona, nie słychać tak bardzo dźwięku opadania dźwigni.
PS: Też mam walizkę. :D

Piloty z innymi stalówkami (grubszymi) mam dwa. No może "miałem", bo jeden oddałem córce, a drugim jakoś ostatnio nie piszę.

Co zaś się tyczy maszyny - to też jest wyciszona filcem :-)

Autor:  piornick [ niedziela, 20 sierpnia 2017, 10:42 ]
Tytuł:  Re: Pilot Custom Heritage 91 <EF>

Matti napisał(a):
Na początku nie miałem pojęcia o co chodzi z tym origami. Dzisiaj mój tata wpadł na pomysł, że to może być podpórka do pióra. Faktycznie, dość stabilnie na niej leży.
Dzięki za miłe słowa. :)

Chodzi o to coś z papieru w kształcie stalówki przecież. Czy to było w zestawie, czy może to poczucie humoru autora? ;)

Autor:  Matti [ środa, 30 sierpnia 2017, 13:27 ]
Tytuł:  Re: Pilot Custom Heritage 91 <EF>

Nie nie, to było w zestawie razem z piórem. :)

Autor:  Matti [ czwartek, 7 września 2017, 23:37 ]
Tytuł:  Re: Pilot Custom Heritage 91 <EF>

[quote="MacKozinsky"
Sprawdź proszę przy okazji czy działa napełnianie bez zanurzania pióra razem z krawędzią sekcji. W razie czego możesz się dopisać tutaj: KLIK
[/quote]


Właśnie się dopisałem. :) Pióro w całości się napełnia.

Autor:  MacKozinsky [ piątek, 8 września 2017, 00:17 ]
Tytuł:  Re: Pilot Custom Heritage 91 <EF>

Masz na myśli, że bez zanurzania pióra razem z krawędzią sekcji? Jedynie stalówka do atramentu? Czy wręcz odwrotnie?
Bo w "Akcji czysta sekcja" Twoja relacja brzmi zgoła ... magicznie? :roll: :?: :!:

Dzięki za info. Czy w instrukcji tak właśnie zalecają? Znaczy się: nam nurzać sekcji w inkauście nie kazano? W tym całym "Use and care guide"? Jest tak jak w 912-ce?

Obrazek

Na zdjęciach powyżej w instrukcji widać, że sekcja jak najbardziej atramentu tyka. Co piszą tam na prawo od krzaczków?
W 92-ce programowo stoi: tylko stalówka i tylko nieco powyżej otworka powietrznego.

Obrazek

Instrukcje courtesy of picclickimg.com, nie mam pojęcia czyje to konto.

Autor:  Rufuz [ piątek, 8 września 2017, 08:38 ]
Tytuł:  Re: Pilot Custom Heritage 91 <EF>

Mam to pióro ze stalówką M. Uczucia totalnie mieszane, na razie leży w szufladzie...:(

Autor:  hrabia [ piątek, 8 września 2017, 10:21 ]
Tytuł:  Re: Pilot Custom Heritage 91 <EF>

Rufuzie, dlaczegóż totalnie mieszane? Rozwiń proszę swe wątpliwości i spostrzeżenia :)

Autor:  Matti [ piątek, 8 września 2017, 20:29 ]
Tytuł:  Re: Pilot Custom Heritage 91 <EF>

Matti napisał(a):
...Potwierdzam, że Pilot Custom Heritage 91 napełnia się, gdy zanużona jest tylko sekcja...



Ożesz w mordę! :lol: :lol: :lol: Przecież miałem napisać, stalówka.

Wystarczy, że otwór odpowietrzający jest zanurzony i pióro się napełnia. Całe. Jednak, jeśli poziom atramentu spadnie poniżej wspomnianego otworka, to zaczyna "siorbać", trzeba patrzeć czy nie ubywa nam atramentu (głównie jeśli mamy butelkę "wyższą niż szerszą" ;) ) W instrukcji pokazują, żeby zanurzać całą stalówkę, bez krawędzi sekcji. Ale u mnie system napełniania działa też jak zanurzymy w atramencie stalówkę do otworka powietrznego.

Autor:  MacKozinsky [ sobota, 9 września 2017, 02:10 ]
Tytuł:  Re: Pilot Custom Heritage 91 <EF>

:D :mrgreen: :idea:

Autor:  janykiel [ sobota, 9 września 2017, 10:12 ]
Tytuł:  Re: Pilot Custom Heritage 91 <EF>

Matti napisał(a):
Ożesz w mordę! :lol: :lol: :lol:


Ależ Matti! :shock:

Autor:  Rufuz [ niedziela, 10 września 2017, 07:59 ]
Tytuł:  Re: Pilot Custom Heritage 91 <EF>

hrabia napisał(a):
Rufuzie, dlaczegóż totalnie mieszane? Rozwiń proszę swe wątpliwości i spostrzeżenia :)


Pióro, według mnie, opłaca się kupić tylko w Japonii, gdyż w Polsce bliźniaczy Custom 74 kosztuje ok 700 zł (więc myślę, że Custom 91 kosztuje podobnie). Jakość plastiku, wzięta z kaweco sporta - raczej kiepska. Stalówka? Hmm mam, jak pisałem, M-kę spodziewałem się, ze ta M-ka będzie cieńsza (niczym w M-ka w Pilocie MR), chcąc napisać coś drobniej, zupełnie nie da się tego zrobić odwróconą stalówką bo skrobie i praktycznie atrament nie płynie. W tej chwili bardziej przemawia do mnie TWSBI ECO z M-ką, Pilot MR, ewentualnie FC Loom Piano z EF ale podrasowaną przeze mnie tzn zrobiony na niej spory przepływ. Jest teraz bardzo mokra. Podejrzewam, że mój Custom 91, skończy jako prezent.

Autor:  PanKleks [ niedziela, 10 września 2017, 11:12 ]
Tytuł:  Re: Pilot Custom Heritage 91 <EF>

Oświećcie mnie, proszę, czym się od siebie różnią Custom 91, 92 i 912? :oops:

Autor:  Rhramer [ niedziela, 10 września 2017, 12:02 ]
Tytuł:  Re: Pilot Custom Heritage 91 <EF>

PanKleks napisał(a):
Oświećcie mnie, proszę, czym się od siebie różnią Custom 91, 92 i 912? :oops:

Różnice:
91 i 92: 92 napełniane tłokowo, 91 naboje (standard Pilota albo konwerter, na ogół dostarczane z pojemnym konwerterem Con-70) Model 91 nie jest dostępny poza Japonią. Obydwa mają stalówki rozmiaru 5. Różnica w cenie: 92 jest ok 25-30% droższy. 92 jest dostępny w Polsce w cenie ok. PLN 850,-
912 jest większy i używa dużo lepszych stalówek rozmiaru 10. I jest chyba dostępny tylko w kolorze czarnym. Natomiast ma ciekawe typy stalówek.
Odnoszę wrażenie, że 912 jest chyba też lepiej wykonany i z lepszego tworzywa. Jest to jednak subiektywne odzcucie.

Autor:  PanKleks [ niedziela, 10 września 2017, 12:47 ]
Tytuł:  Re: Pilot Custom Heritage 91 <EF>

O, dzięki. Cenna informacja.

Autor:  tenjarek [ niedziela, 10 września 2017, 13:13 ]
Tytuł:  Re: Pilot Custom Heritage 91 <EF>

Matti napisał(a):
Ożesz w mordę! :lol: :lol: :lol:


czyż nie powinno być "ożesz w kałamarz"
:o

Autor:  Matti [ poniedziałek, 11 września 2017, 23:03 ]
Tytuł:  Re: Pilot Custom Heritage 91 <EF>

@janykiel, @tenjarek: :oops: No więc niech będzie: Ożesz w kałamarz! 8-)

A odnośnie stalówek #5 i #10 - na prawdę różnią się one jakością samej końcówki? Wydawało mi się, że jedyną różnicą w tym przypadku jest wielkość. :?:

Autor:  Aventador13 [ wtorek, 12 września 2017, 21:07 ]
Tytuł:  Re: Pilot Custom Heritage 91 <EF>

Dzięki za recenzję. Zawsze ciekawiło mnie to pióro.
Możesz powiedzieć, na czym polega zużyciu stalówki w tym Pilocie Custom? 2 lata to bardzo krótko, dlatego pytam.

Autor:  Matti [ wtorek, 12 września 2017, 21:10 ]
Tytuł:  Re: Pilot Custom Heritage 91 <EF>

Na czym polega zużycie? Pisze grubiej niż wcześniej. :) To jedyny mankament mojego pierwszergo Pilota. Chyba, że to ja zmniejszyłem jeszcze swoje pismo i linia jedynie wydaje mi się grubsza? Trudno jednoznacznie to stwierdzić.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/